Przebudowa drogi gminnej nr 102228 R Jeże – Golce
12.03.2024
Gmina Jarocin otrzymała dofinansowanie ze środków budżetu państwa w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na przebudowę dróg gminnych.
W ramach otrzymanej dotacji w wysokości 60 % kosztów kwalifikowanych, Gmina zrealizuje przedsięwzięcie pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 102228 R Jeże – Golce”
w wyniku którego zostanie przebudowana droga na odcinku o długości 908 m .
W dniu 05.03.2024 r. Wójt Gminy Jarocin podpisał umowę z Wykonawcą robót na realizację inwestycji pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 102228 R Jeże – Golce” Wykonawcą robót wyłonionym w wyniku postępowania przetargowego, została firma; Przedsiębiorstwo Drogowe Sp. z o.o. ul. Towarowa 44, 28-200 Staszów, która zrealizuje inwestycję za kwotę 761 825,96 zł z czego 60% kosztów kwalifikowanych pokryje dotacja, w wysokości 460 995,00 zł, którą Gmina otrzymała z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Planowany termin oddania inwestycji do użytkowania 30.05.2024 r.
więcej
Wykaz dla nieruchomości stanowiącej własność gminy Jarocin przeznaczonej do oddania w najem - obiekt przy scenie plenerowej w Jarocinie
12.03.2024
WYKAZ
dla nieruchomości stanowiącej własność gminy Jarocin przeznaczonej do oddania w najem
Wójt Gminy w Jarocinie działając na podstawie art.35 ust.1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r., poz. 344 z póź.zm.), podaje poniżej dane dot. nieruchomości stanowiącej własność Gminy Jarocin przeznaczonej do oddania w najem:
- Oznaczenie nieruchomości
Obiekt użytkowy przy scenie plenerowej w Jarocinie oraz pomieszczenia sanitarne usytuowane w obiekcie sceny plenerowej na dz. nr 912 w Jarocinie – KW TB1N/00085350/3
- Powierzchnia
a) Obiekt użytkowy - 24,60 m2
b) Pomieszczenia sanitarne – 42,35 m2
c) Grunt - 1000 m2
3. Opis nieruchomości
Obiekt użytkowy stanowi jedno pomieszczenie wyposażone w instalację elektryczną i wod.-kan.W przyległej do sceny plenerowej części sanitarnej znajduje się 5 pomieszczeń, w tym 3 sanitariaty, pomieszczenie porządkowe, pomieszczenie przebieralni. Pomieszczenia wyposażone są w instalację elektryczną i wod.-kan. Na przyległym przeznaczonym do oddania w najem terenie, usytuowane są dwie drewniane altany. Przeznaczony do oddania w najem teren stanowi część działki nr 912.
- Przeznaczenie i sposób zagospodarowania
Teren zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego przeznaczony jest na tereny zabudowy usługowej. Zgodnie z egib część nieruchomości przeznaczonej do wynajmu stanowi tereny rekreacyjno-wypoczynkowe.
Przedmiotowa nieruchomość przeznaczona jest na prowadzenie małej gastronomii i punktu informacji turystycznej.
Termin zagospodarowania: 1 miesiąc od dnia podpisania umowy najmu
- Informacja o oddaniu w najem
Wnioski o najem należy składać pisemnie na adres: Urząd Gminy Jarocin 159, 37-405 Jarocin lub e-mail: poczta@gminajarocin.pl, w terminie do dnia 11.04.2024 r.
W przypadku gdy o nieruchomość ubiegać się będzie tylko jeden podmiot zostanie on oddany w najem bez przetargu na okres do 3 lat. Natomiast w przypadku gdy o nieruchomość ubiegać się będzie więcej niż jeden podmiot zostanie on oddany w najem, po przeprowadzeniu przetargu.
6. Miesięczna stawka czynszu
Wysokość miesięcznego czynszu w okresie od maja do września wynosi: 1 100,00 zł (+ 23% VAT), natomiast wysokość czynszu w okresie od stycznia do kwietnia i od października do grudnia wynosi 1/4 w/w kwoty, tj. 275,00 zł (+ 23% VAT)
W przypadku konieczności przeprowadzenia przetargu kwota 1 100,00 zł będzie stanowić stawkę wywoławczą.
Dodatkowe opłaty to koszty zużycia energii elektrycznej, wody, opłat za kanalizację i odbiór odpadów.
- Termin wnoszenia opłat z tytułu czynszu najmu
Do 15 dnia każdego miesiąca
8. Zasady aktualizacji opłat
Stawka czynszu za okres od stycznia do kwietnia i od października do grudnia może być aktualizowana, nie częściej niż raz w roku.
Niniejszy wykaz wywiesza się na tablicy ogłoszeń w UG Jarocin oraz zamieszcza na stronie BIP Urzędu, na okres 21 dni tj. do dnia 28.03.2024 r.
więcej
Czysty Powiat Niżański
08.03.2024
Powiat Niżański, w dniach od 1 marca 2024 r. do 23 marca 2024 r. już po raz piąty włącza się w akcję sprzątania rzeki Wisły, Sanu i Tanwi organizowaną przez Fundusz Lokalny SMK.
W tym roku, po raz kolejny, chcemy objąć sprzątaniem odcinek Sanu od Gminy Krzeszów, aż po Nisko i Tanwi z Harasiuk do Ulanowa.
Zeszłoroczną udaną akcję „Czysty Powiat Niżański” chcemy kontynuować również w tym roku. We współpracę włącza się wiele nowych instytucji, organizacji i osób. W tym roku również liczymy na wsparcie jednostek samorządu terytorialnego oraz podległych lub współpracujących z nimi zakładów, a także firm realizujących zadania z zakresu odbioru i segregacji śmieci i odpadów.
Zapraszamy do włączenia się we wspólne działania, tak aby zadbać o środowisko w naszym regionie. Tym samym chcemy również promować ekologiczne i godne z naturą wykorzystanie zasobów naturalnych, które są naszym dobrem wspólnym, a z których korzystają mieszkańcy regionu.
Aby tegoroczna akcja przebiegła pomyślnie, prosimy o kierowanie się do koordynatorów akcji z poszczególnych gmin, którzy przekażą potrzebne materiały do sprzątania, a Państwo wskażą im zakres uczestnictwa w akcji sprzątania:
Koordynator Główny – Roman Pokora, tel. 606 266 001 lub kontakt za pośrednictwem Facebooka / Messengera
Gmina Jarocin – Marek Świeca, tel. 15 871 31 41 w.28
Wszystkim tym, którzy do tej pory wspierali naszą akcję serdecznie dziękujemy i mamy nadzieję, iż tegoroczna akcja przyniesie podobną sytuację.
więcej
Fundusze europejskie dla przedsiębiorców - kursy, szkolenia oraz studia podyplomowe
08.03.2024
Spotkania on-line podczas, których można uzyskać informacje o możliwościach uzyskania dofinansowania na usługi rozwojowe, tj. kursy, szkolenia i studia podyplomowe dla pracodawców i ich pracowników za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych. Wsparcie będzie realizowane w ramach Działania FEPK.07.09 Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadr programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027.
Rejestracja na spotkania odbywa się poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego. Potwierdzenie wysyłane jest na adres mailowy, który podany został w formularzu zgłoszeniowym. W sytuacji nie otrzymania wiadomości z potwierdzeniem rejestracji prosimy o kontakt z organizatorem.
Webinary skierowane są do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz pracodawców nie będący przedsiębiorcami, posiadających swoją siedzibę, oddział lub miejsce wykonywania działalności gospodarczej na obszarze woj. podkarpackiego oraz pracownicy tych podmiotów.
więcej
Roztrzygnięcie naboru wniosków do realizacji zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w 2024 r.
29.02.2024
więcej
Powiatowy Turniej Piłki Siatkowej o Puchar Starosty Niżańskiego
28.02.2024
Starostwo Powiatowe w Nisku we współpracy z Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku organizują Powiatowy Turniej Piłki Siatkowej o Puchar Starosty Niżańskiego, który odbędzie się 16 marca 2024 r. (sobota) o godz. 9.30
Turniej organizowany jest dla osób mieszkających, uczących się lub pracujących na terenie Powiatu Niżańskiego bez względu na wiek i płeć.
Zgłoszenie udziału można przesłać pocztą, e-mailem lub zgłosić telefonicznie na adres:
Starostwo Powiatowe w Nisku,
Wydział Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji
ul. 3 Maja 32 C
37 – 400 Nisko
e-mail: k.zych@powiatnizanski.pl
tel.: (015) 841 54 08 wew. 221
do dnia 12 marca 2024 r. (wtorek).
Więcej informacji pod adresem https://powiatnizanski.pl/ogloszenia-komunikaty/5175-powiatowy-turniej-pilki-siatkowej-o-puchar-starosty-nizanskiego
więcej
Wnioski o udzielenie pomocy finansowej producentom kukurydzy
26.02.2024
AGENCJA RESTRUKTURYZACJI I MODERNIZACJI ROLNICTWA
BIURO POWIATOWE W NISKU
przyjmuje wnioski od producentów kukurydzy poszkodowanych w wyniku trudnej sytuacji w związku z ograniczeniami na rynku rolnym spowodowanymi agresją Federacji Rosyjskiej wobec Ukrainy.
Wniosek o udzielenie pomocy finansowej dla producenta rolnego będącego producentem kukurydzy można składać do 29 lutego 2024 r.
Godziny pracy Biur Powiatowych zostały wydłużone na czas naboru
więcej
Zakup i montaż instalacji przeciwwłamaniowej oraz przeciwpożarowej w kościele parafialnym w Domostawie.
21.02.2024
W dniu 16 lutego2024 r. odbył się odbiór końcowy zadania „Zakup i montaż instalacji przeciwwłamaniowej oraz przeciwpożarowej w kościele parafialnym w Domostawie” zrealizowanego przy wsparciu finansowym ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Wykonawcą robót była firma ; DL INSTAL Dominik Lekan, ul. Isep 50, 37-464 Brandwica
Całkowita wartość przedsięwzięcia wyniosła 77 490,00 zł z czego 75 940,20 zł stanowiła dotacja z Rządowego Funduszu Odbudowy Zabytków a 1 549,80 zł dotacja z Gminy Jarocin.
W ramach inwestycji zamontowano instalację sygnalizacji pożaru SSP oraz system telewizji dozorowej wraz z systemem sygnalizacji włamania i napadu w budynku kościoła.
więcej
Ogłoszenie wyników otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych w 2024 r. na terenie Gminy Jarocin
21.02.2024
więcej
Nabór na stanowisko Kierownika Klubu Senior+ w Szyperkach
20.02.2024
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Jarocinie ogłasza nabór na stanowisko kierownika Klubu "Senior+" w Szyperkach. Link do ogłoszenia: https://jarocin.naszops.pl/, https://jarocin.naszops.pl/bip/ogloszenia-2
więcej